måndag 10 oktober 2011

Och så sista delen!

Så avslutar jag detta med en sammanfattning av den avslutande del 4, kapitel 14-16. Det övergripande temat är utvecklingen av kommunikativ interaktion mellan studenter, experter, lärare / handledare / material. När jag läser detta känner jag mig om möjligt ännu mer efter, inser att jag aldrig kan bli en ”digital native” (s293). Jag tror inte att jag någonsin kommer att känna mig mer bekväm som en interagerande figur i en digital värld än som ”master of the key board”. Men, som sagt, det växer upp en ny generation.

När det gäller virtuella världar och avatarer: Scott Overmayer, Baker Collage, har utvecklat en virtuell stad med olika sorters butiker och företag. Här kan studenter ”samtala” med affärsinnehavare och hantverkare. Och då ser jag ju framför mig hur man skulle kunna använda detta vid andraspråksinlärning, både för kommunikation och ordförråd (klicka på föremålet). Det finns naturligtvis oändliga möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar