tisdag 4 oktober 2011

Kapitel 6

Ett konkret exempel på hur man kan arbeta med lärplattformar. Den som ännu inte varit inne och tittat på exemplet bör göra det: http://eci831.wikispaces.com . Särskilt rekommenderas skräckfilmen! Ett direkt resultat av att jag cruisade runt på sidan är att jag så smått börjat lära mig hur jag kan använda Google Reader… Något jag också direkt la till mina favoriter var den lista med ”wiki resources” som studenterna lagt upp: http://t4tl.wikispaces.com . Tack!
Annars börjar jag bli ganska trött på de här förkortningarna. Som ett bidrag till den gemensamma lärmiljön (eller nätverket?)  bifogar jag här en långt ifrån komplett lista:


AL: adventure learning
OLE: online learning envirionment
FOSS: free and open source software
PLE: personal learning environment
PLN personal learning network
CMS Course management system
APT: artistic pedagogical technologies
CCS: computer conferencing systems
SDD: structured dialogic design
UDL: universal design for learning
HEI: Higher education Institutions
KPI: Key performance indicator
KBR: Key business requirement
KER: Key educational requirement
IP: Internet protocol (video communications)
UC: unified communications
MUVE: Multi-User Virtual Environment
CALL: Computer Assisted Language Learning
CMC: Computer Mediated Communication



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar