lördag 13 september 2014

Uppgift: Presentera mig själv

Jag ska direkt erkänna att jag lider av en allvarlig typ av integritetsfobi. Själva uppgiften, att på ett publikt forum presentera mig själv, var svår. Ber därför om ursäkt för den ytliga bild av mig själv jag valt att förmedla. Jag lovar att bjuda mer på mig själv i egenskap av pedagog…

Jag valde, efter att ha tittat på ett otal möjligheter, att göra min presentation i Videoscribes applikation för iPad.

Fördelar:
·         Lätt att arbeta med
·         Kul effekter
·         Lätt att ladda upp mot Youtube
·         Det går att lägga till egna bilder (vilket jag provade men inte gjorde)
·         Det går att lägga till berättarröst (vilket jag provade men inte gjorde)

Nackdelar:
·         Programvaran för dator kostar en inte oansenlig summa i full version
·         Det finns ett fritt urval av bilder och ljudeffekter men de mer spännande kostar extra. (Jag valde att lägga till ljud i iMovie istället.)
·         Konceptet kan efter ett tag kännas uttjatat

OK, här är länken:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar