måndag 2 januari 2012

Overloaded?

Ju längre in konstruktionen av en PLE jag ger mig, desto svårare blir det. Skälen är många.

1. Så många människor har redan gjort så många bra saker. Det känns nästan förmätet att försöka själv. Å andra sidan är jag så glad över att jag kommit i kontakt med det här tänket, som för all framtid har påverkat mitt sätt att se på inlärning.

2. Det blir lätt för mycket. En PLE ska vara lätt att greppa, det är ju hela poängen. Men ju mer jag gräver, desto fler saker hittar jag som jag bara "måste" ha med. Jag lägger mycket energi på att försöka välja ut godbitar, eller kanske snarare på att sortera in dessa godbitar där de passar bäst. Väldigt mycket tycker jag går att lägga in fint i mappar på gamla hederliga "favoriter".

3. Det blir lätt för lite. Ibland tänker jag att det vore helt tillräckligt med de funktioner som ett Google-konto erbjuder (nej, jag är inte sponsrad av dem, men borde kanske kolla möjligheterna att bli...) tillsammans med just favoriter. Så, färdigt! ... eller?

Så just nu snurrar det mest... men, fortsätter med min grundidé som börjar bli hyfsat färdig. Står nu i begrepp att försöka sätta mig in i hur jag ska göra en liten presentation av den, har tittat på de olika förslagen i andras bloggar och kursinlägg, ska bli mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar